نشنال اینترست: 5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند
نوشته شده توسط : مجید
  • «نیروی قدس»
نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اگرچه فی نفسه یک سلاح نیست، اما احتمالا موثرترین ابزاری است که تهران می تواند در برابر سعودی ها از آن استفاده کند. این نیروی عملیات ویژه اسرارآمیز که تعداد نیروهای آن حدود 15 هزار نفر است زندگی را به کام نیروهای آمریکایی در زمان اشغال طولانی عراق تلخ کرده بود.
 
نشنال اینترست: 5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند
 
  • «موشک های بالستیک»
در حالی که نیروی هوایی ایران عمدتا متشکل از تجهیزات قدیمی است،  این کشور همچنان از توانایی حمله با استفاده از موشک های بالستیک برخوردار است. 
 
ایران از مجموعه ای مختلف از موشک ها ازجمله موشک «عماد» برخوردار است که با سوخت مایع کار می کند و هزار مایل برد دارد. ایران همچنین از خانواده موشک های بالستیک «شهاب» برخوردار است. جدیدترین نمونه موشک های شهاب ، موشک «شهاب 4» است که گفته می‌شود دو هزار و 400 کیلومتر برد دارد.
 
توانمندترین موشک های ایران، موشک های بالستیک سری «سجیل» است که از سوخت جامد استفاده می کند و موشکی دو مرحله‌ای با سکوی متحرک است. رهگیری و هدف قرار دادن این موشک کاری دشوار است.
 
موسسه تحقیقات موشکی «جرج مارشال» اعلام کرده است موشک «سجیل 3» موشکی سه مرحله ای است و برد حداکثری آن چهار هزار کیلومتر است.
 
نشنال اینترست: 5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند+ تصاویر
 
  • «قایق‌های تهاجمی تندرو »
با توجه به اینکه عربستان سعودی برای تامین اقتصاد خود نیازمند صادرات نفت است ، ایران می تواند با تلاش برای بستن تنگه هرمز یا مختل کردن تردد کشتی ها در خلیج فارس به این کشور ضربه بزند. در حقیقت ایران در جنگ نفتکش ها در دهه 1980 تلاش کرد این کار را انجام دهد.
 
نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که از قایق های تندرو و مسلح برخوردار است می تواند در صورت وقوع درگیری ، به کشتی های سعودی و تاسیسات بندری آن حمله کند.
 
نشنال اینترست: 5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند
 
  • «زیردریایی کلاس غدیر»
ایران می‌تواند با استفاده از زیردریایی کلاس غدیر، که برای عملیات در آب های کم عمق طراحی شده است، به کشتی ها و تاسیسات بندری عربستان سعودی حمله کند. 
 
نشنال اینترست: 5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند
 
  • «موشک کروز سومار»
ایران یک موشک کروز دوربرد جدید با نام « سومار » ساخته است که هزار و 500 مایل برد دارد. این سلاح ممکن است بر اساس طراحی موشکی « کی اچ 55 Kh-55 » روسیه ساخته شده باشد.
 
گفته می‌شود در پی اعدام روحانی برجسته شیعیان در عربستان، ریاض کاردار خود از تهران را فراخواند و روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با ایران را قطع کرد. این رژیم همچنین سعی کرد کشورهای دیگر ار با خود همراه کند و در پی آن، کشورهای بحرین و سودان هم روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کردند.
 
امارات متحده عربی نیز سطح روابط دیپلماتیک خود را به کاردار تنزل داد و کشورهای دیگر نیز با انتشار بیانیه هایی از ایران انتقاد کردند.
 
نشنال اینترست: 5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند+ تصاویر
 



:: برچسب‌ها: دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: